september 27, 2019

Wat Zijn Long-Tail Keywords En Hoe Vind Je Deze In 2020?!

by Jaco

De short-tail keywords zijn niet meer zo populair als vroeger.

De reden hiervoor is, omdat er ontzettend veel concurrentie op deze keywords zit.

Meestal zijn dit hele grote bedrijven met een onwijs hoog marketing budget. Hier kun je helaas niet tegenop.

Wat zijn long-tail keywords dan?

Dat is de vervanger voor de short-tail keywords uiteraard.

Wat het precies is en hoe je de long-tail keywords kunt vinden lees je in dit artikel.

Hierna kun je dus direct aan de slag met het optimaliseren van jouw teksten.

Wat Zijn Keywords?

Voor de mensen die nog niet weten wat keywords zijn, is het wel handig om dit eerst even uit te leggen.

Anders ga je het principe van short- en long-tail keywords niet snappen ben ik bang.

Keywords zijn zoekwoorden waar je op gevonden wil worden met de teksten die je schrijft.

In principe is het heel makkelijk, je moet het alleen even snappen.

De keywords van de tekst die je nu leest zijn 'Wat zijn long-tail keywords'.

Dit zijn long-tail keywords.

Wat Zijn Short-Tail Keywords?

Oké, nu weet je wat keywords zijn dus kunnen we verder met de principes van short-tail keywords.

Short-tail keywords zijn korte zoekwoorden die vooral aan het begin van het internet veel gebruikt werden.

Een short-tail keyword voor deze tekst zou zijn 'Keywords'.

Dat betekent dan dus dat ik op dat woord gevonden wil gaan worden en wil gaan ranken in Google.

Short-tail keywords
Short-tail keyword

Zoals je kunt zien is er ontzettend veel concurrentie op dit ene woord.

De concurrentie is ook nog eens van ontzettend grote websites met een hoog marketingbudget.

Hier kun jij helaas niet meer tegenop.

Dit geldt tegenwoordig voor alle short-tail keywords die je kunt verzinnen.

Door deze reden zijn de long-tail keywords geboren.

Wat Zijn Long-Tail Keywords?

Goed, dat is allemaal leuk.

Maar wat zijn long-tail keywords nu precies?

Dat is eigenlijk heel simpel, en waarschijnlijk had je dit zelf al geraden.

Dat zijn meerdere short-tail keywords achter elkaar.

Een goed voorbeeld is dus deze tekst.

Ik wil graag gevonden worden op het zinnetje 'wat zijn long-tail keywords?'.

Je wil dus gevonden worden op zinnetjes als het ware.

Hier zit minder concurrentie op en het is specifieker.

Je kunt dus gerichter verkeer naar je website krijgen door het gebruik van long-tail keywords.

wat zijn long-tail keywords
Long-tail keywords

Zoals je kunt zien zijn hier veel minder zoekresultaten en dus veel minder concurrentie.

Zo wordt je sneller gevonden door mensen die ook echt op zoek zijn naar wat jij hebt geschreven.

Dus wat zijn long-tail keywords?

Zinnetjes waar je op gevonden wil worden en de trend voor 2020!

Mocht er iets niet duidelijk zijn, dan kun je onder dit artikel een reactie achterlaten!

Hoe Vind Je Long-Tail Keywords?

Je weet nu wat keywords zijn en welke varianten je hebt.

Dan is het nu wel fijn om ook antwoord te krijgen op de vraag: Hoe vind je long-tail keywords?

Anders heb je natuurlijk niet veel aan dit artikel.

Ik wil namelijk dat je direct aan de slag gaat na dit artikel.

Dat kan natuurlijk alleen als je ook weet hoe dat moet!

Ik heb een artikel geschreven over SEO optimalisatie.

In dit artikel leg ik stap voor stap uit hoe je de juiste keywords kunt vinden.

Mijn advies is ook om zeker dat artikel even te lezen!

Het kost je een paar minuutjes van je tijd, maar gaat je heel veel opleveren.

Je krijgt antwoord op de vraag 'hoe vind je long-tail keywords' en nog veel meer!

Artikel: Wat Is Zoekmachineoptimalisatie (SEO)? Score Direct Hoog Met Je Website!

Wanneer Gebruik Zoekwoorden?

Je hebt inmiddels antwoord gekregen op de vraag 'wat zijn long-tail keywords' dat is mooi!

Maar wanneer gebruik je deze keywords eigenlijk?

Short- en long-tail keywords gebruik je bij teksten op je website.

In deze teksten verwerk je de keywords een aantal keer, want je wilt op deze zoekwoorden gevonden worden.

Deze zoekwoorden kun je bijvoorbeeld gebruiken bij:

  • Affiliate marketing:
    Hier schrijf je sterke informatieve teksten die waarde leveren aan je bezoeker. Je wil hier gevonden worden op de woorden die bezoekers veel zoeken op Google.
  • E-Commerce:
    Hier schrijf je kleine teksten bij producten en wil je vaak op de naam van het product gevonden worden. Deze verwerk je dus een aantal keer in de productomschrijving bijvoorbeeld.

Je kunt ook een cursus nemen om zo goed mogelijk te leren om jouw teksten te optimaliseren.

Op deze manier ben je zeker van een goede ranking in Google en ga je snel geld verdienen.

Zo heb ik het ook geleerd..!

Kortom, er zijn tal van mogelijkheden.

Als je een beginner met weinig geld bent, is het verstandiger om gebruik te maken van long-tail keywords.

Op deze zoekwoorden zit minder concurrentie en heb je een hogere conversie.

Succes met het optimaliseren van jouw teksten!

Vragen?

Laat even een reactie achter!

Video training over het optimaliseren van jouw teksten?

Klik dan even op onderstaande knop.

About the author

Hi, Jaco hier! Ik verdien mijn inkomen met het internet. Met mijn ervaring en passie voor marketing en economie wil ik zoveel mogelijk mensen helpen om hetzelfde te bereiken. Inmiddels heb ik al een aantal jaar ervaring op dit gebied en durf ik mij hier wel een expert in te noemen.

dit vind je misschien ook leuk:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}