Bij het versturen van een mailing kun je geen fouten maken. Het moet professioneel overkomen en de klant moet je mailing willen openen. In dit artikel geef ik je waardevolle tips die je direct toe kunt passen.
Tips:
- Zet de naam van de ontvanger in de mail. Dit kun je automatisch doen met goede e-mailmarketing software. Personaliseer de mail dus.
- Waardevolle content. De ontvanger moet waarde uit de mail kunnen halen.
- Check of je e-mailmarketing software niet toevallig onderhoud gepland heeft.
- Het is belangrijk dat je zelf eerst de mail test. Werkt alles en zijn er geen spelfouten? Dan kun je hem veilig versturen.
- Mail niet te snel achter elkaar
- Zet een CTA button in je mail, anders weet de lezer niet wat hij moet doen.
- Heb je een pakkend onderwerp? Als dit niet zo is heb je grote kans dat de lezer je mailing niet eens opent.
- Houd je SPAM-score zo laag mogelijk. Je kunt dit doen door woorden als ‘euro’ en ‘koop’ etc. te vermijden.
- Kort en duidelijk onderwerp.
- Hoe ziet je mail eruit? Laden alle afbeeldingen? Check dit ook.
- Wat is het doel van je mail? Maak dit duidelijk en pas je mailing hier op aan.
- Zorg voor werkende links in je mailing. Niet dat de lezers een 404-pagina krijgen die niet werkt!
Wat wil je bereiken? Meer sales, meer bezoekers naar je website, lezers informeren enz. Stel dit duidelijk en kijk aan de hand van de statistieken wat je de volgende keer beter kunt doen.