oktober 19, 2020

#19 Superieure Master Tips Om Direct Hoger Te Scoren In Google!

by Jaco

Hoe kan ik hoger scoren in Google en ook daadwerkelijk bovenaan komen met mijn website? Een vraag waar toch nog heel erg veel onduidelijkheid door ontstaat.

Want moet je nu schrijven voor de zoekmachines, of kun je toch beter menselijk schrijven en iets minder op het technische SEO aspect letten?

Daarnaast zijn er manieren om gratis bovenaan in Google te komen, maar je kunt dit ook bereiken met Google ads (advertenties).

In dit artikel leer ik je hoe je enerzijds met SEO bovenaan in Google kunt komen en anderzijds met Google ads. Ik geef je daarnaast ook praktische en direct toepasbare SEO tips om met je website bovenaan in Google te komen.

Tip: download dit gratis 'Winnen in Google' e-book met nog meer professionele SEO technieken

Hoe kan ik hoger scoren in Google?

Stijgen in Google als gevolg van de optimalisatie die je doorvoert op je website is niet zo heel erg lastig. De meeste ondernemers vertikken het alleen om hier even goed voor te gaan zitten.

Het is tenslotte kostbare tijd en die willen de meeste ondernemers besteden aan het creëren van nieuwe content. Dit is belangrijk, maar de optimalisatie van je oude pagina's kan je enorm veel extra GRATIS bezoekers opleveren.

Hoger scoren in Google doe je door er enerzijds voor te zorgen dat de SEO van je website perfect staat en anderzijds door bijvoorbeeld advertenties te gebruiken.

Nu ben ik geen fan van advertenties, omdat dit alleen op de korte termijn veel oplevert. Ik werk vooral graag aan evergreen content dat ook op de lange termijn nog super winstgevend is.

Want ik werk nu liever 4 uur aan een nieuwe blog die over 10 jaar nog bezoekers en omzet oplevert dan dat ik nu een blog schrijf die over enkele weken of maanden uit de zoekmachines is verdwenen.

Daarom ga ik het dit artikel uitgebreid hebben over gratis bovenaan in Google komen. Aan het einde leg ik je ook uit hoe je door middel van Google Adwords bovenaan in Google kan komen.

Voordat we aan de praktische en direct toepasbare tips beginnen, wil ik je eerst nog even uitleggen welke 2 vormen van SEO we hebben.

On-page zoekmachine optimalisatie factoren

Er bestaan twee verschillende vormen van SEO. Enerzijds on-page SEO en anderzijds off-page SEO.

On-page SEO betreft alles waar jij controle over hebt op je eigen website. Denk aan het gebruik van zoekwoorden, de software die je gebruikt, het design, media en nog veel meer.

Alles wat je dus zelf plaatst en waar je zelf verandering in kunt brengen. Door de juiste on-page technieken toe te passen kun je actief werken aan een succesvolle SEO strategie.

In het IMU (Internet Marketing Unie) e-book over SEO ''Winnen in Google'' lees je hier alles over. Als je dit e-book nog niet gelezen hebt dan stel ik voor dat je die in ieder geval even download!

Off-page zoekmachine optimalisatie factoren

Off-page SEO betreft alle factoren waar je zelf weinig tot geen invloed op hebt die bijdragen aan een betere SEO score van je website.

Een van de bekendste manieren van off-page SEO zijn de backlinks, hier kom ik straks ook nog even op terug. 

Hoe kom ik gratis bovenaan in Google?

Er zijn heel veel verschillende technieken en tips die je kunt gebruiken om bovenaan te komen in Google. Helaas is niet alles wat de meeste website schrijven correct.

Om je een goed overzicht te geven heb ik de beste en meest effectieve tips voor je op een rijtje gezet. Pas deze tips direct toe op je website en je artikelen en je zal zien dat dit vrijwel direct een positief effect gaat hebben op je Google ranking.

Het is ook goed om in gedachten te houden dat je moet kijken naar je website als een geheel. Veel website beheerders maken de fout om per artikel naar de SEO te gaan kijken.

Dit is niet fout, maar het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat je hele website geoptimaliseerd is voor SEO. Met de praktische tips van hieronder leg ik je uit wat ik exact bedoel.

En nogmaals de tip: pas het direct toe. Te veel mensen lezen alleen en denken dat ze goed bezig zijn... je website past zich niet vanzelf aan 😉

De IMU schreef overigens ook een goed en uitgebreid artikel over dit onderwerp dat, net als dit artikel, erg waardevol is.

Tip #1: Gebruik long-tail zoekwoorden

Je kan deze tips ook als stappen zien en dus gewoon een voor een aflopen en toepassen. De eerste tip die ik je wil geven is dat je gebruik moet gaan maken van long-tail zoekwoorden.

Als je een beginner bent en je nog geen domeinautoriteit hebt dan is het helemaal zaak dat je hier de volledige focus op gaat leggen.

Grote bedrijven met een enorm marketing budget zitten op de korte zoektermen, terwijl het meeste zoekvolume op de lange zoektermen zit.

Een zoekterm als ''hardloopschoenen'' is bijvoorbeeld nog ontzettend breed. Wil de persoon die hier op zoekt gewoon even oriënteren? Kijken of deze schoenen er zijn? Ze kopen? Of misschien wil de persoon gewoon weten wat de exacte betekenis is.

Je hebt geen flauw idee! Dus als je hier op scoort dan ga je vrij veel traffic naar je website krijgen, maar heb je hier niks aan.

Terwijl de long-tail term ''rode hardloopschoenen maat 42 voor heren kopen'' al een enorm specifieke zoekterm is. Je weet exact wat de bezoeker wil. 

Als jij dan hier op scoort dan is de kans vele malen groter dat de bezoeker iets bij je gaat kopen dan als de klant jou alleen vindt op de zoekterm ''hardloopschoenen''.

SEMrush heeft hier een goed grafiekje van gemaakt. Je ziet dat bij de short-tail keywords het zoekvolume heel hoog is, maar de conversieratio heel laag.

Bij long-tail zoekwoorden is dit precies andersom.

Semrush-long-tail-keywords

Tip #2: Werk met een zoekmachine-vriendelijke URL

Je denkt er misschien niet direct aan, maar ook de URL van je website en je artikelen speelt een rol in het SEO aspect. Weliswaar geen extreem grote rol, maar alle beetjes helpen.

Om te beginnen dient de standaard URL van je domein SEO vriendelijk te zijn. Wat bedoel ik hiermee?

  1. Je domeinnaam moet passen bij je website: geen hamsterkopen.nl als het gaat om een website over SEO optimalisatie.
  2. Geen gekke tekens in je domeinnaam: dus geen hamster-kopen.nl.
  3. Gebruik bestaande woorden en een zo kort mogelijke domeinnaam.

Dit geldt voor je domeinnaam. Maar zorg er ook voor dat je voor elk artikel een goede en zoekmachine-vriendelijke URL maakt. Neem dit artikel als voorbeeld.

Ik schrijf een artikel over ''hoger scoren in Google''. Dit is mijn keyword en ook direct de URL van het artikel. Houd het zo kort en krachtig mogelijk, maar gebruik altijd je keyword in de URL!

Gebruik een SEO vriendelijke URL

Tip #3: Begin je artikel met een H1 kop met daarin het zoekwoord

Als je gebruik maakt van WordPress dan begin je elk artikel standaard met een H1 kop. Dit is namelijk de title-tag die je invoert. Dit is gelukkig bij de meeste CMS systemen het geval, maar niet bij allemaal.

Zorg er altijd voor dat het artikel met een H1 kop begint waar ook je keyword in verwerkt is. Hoe verder naar voren het keyword staat, hoe meer waarde Google hier aan hecht.

gebruik een H1 kop met je zoekwoord

Tip #4: Gebruik je zoekwoord minstens eenmaal in de eerste alinea

Daarom is het ook belangrijk om het zoekwoord minimaal eenmaal te gebruiken in de eerste alinea van je artikel. Ook hierbij geldt: hoe eerder het zoekwoord staat hoe meer waarde Google aan dit zoekwoord geeft.

Mocht je net als ik schrijven, maximaal 2 zinnen per alinea, dan is het geen ramp om het keyword in de tweede of derde alinea te gebruiken.

Hier komt het stukje ''schrijven voor de mens en niet voor de computer'' terug. Het moet menselijk blijven. Uiteindelijk ziet Google dit ook!

Lees ook: hoe werkt zoekmachine optimalisatie?

Tip #5: Zet het zoekwoord in je eerste alinea dikgedrukt om te stijgen in Google

En als laatste wil je de eerste keer dat je het zoekwoord gebruikt deze dik drukken. Doe dit eenmalig, want Google hecht hier maar een keer waarde aan.

Het krijgt dan net weer een klein beetje meer waarde van Google dan als je het niet doet.

Kijk, SEO moet je eigenlijk simpelweg zien als Google helpen snappen met wat belangrijk is in je artikel. Daarom laat je het zoekwoord meerdere malen terugkeren en dik je het zoekwoord bijvoorbeeld dikgedrukt.

zet-je-zoekwoord-dikgedrukt

Tip #6: Laat je zoekwoord op meerdere plekken in je artikel terugkomen

In het gratis e-book ''Winnen in Google'' hebben ze het ook veel over de keywords op meerdere plekken in je tekst terug laten komen.

Nogmaals: hoe hoger de keywords staan; hoe meer waarde Google hier aan hecht.

Gebruik dus vooral veel keywords in het begin van je artikel. En denk dus niet aan het einde ''oh, ik moet hier nog even een paar keywords in stoppen''. Dit werkt absoluut niet.

Schrijf natuurlijk en laat regelmatig je keyword vallen. Dit hoeft niet continu hetzelfde te zijn...

Tip #7: Gebruik synoniemen en andere volgordes

Te veel mensen schrijven voor de zoekmachines en plaatsen hierdoor continu hetzelfde statische zoekwoord in hun tekst. Hierdoor wordt het ontzettend krampachtig schrijven.

Dit merk je als lezen, maar ook Google merkt dit. Hier straffen ze je voor af, waardoor je lager gaat ranken in Google.

Gebruik dus ook synoniemen en andere relevante keywords in je tekst. Ik doe dit bijvoorbeeld ook vaan al in mijn inleiding. Zo ook bij dit artikel, zoals je hieronder kunt zien.

Google is ontzettend slim en blijft alleen maar slimmer worden dankzij artificial intelligence. Gebruik dit in je voordeel!

gebruik-ook-synoniemen.PNG

Tip #8: Verwerk je zoekwoord in de bestandsnaam en alt-tag van je uitgelichte afbeelding

Plaats bij elk artikel dat je gaat schrijven ook een uitgelichte afbeelding. Dit is namelijk de eerste afbeelding die Google zal lezen op je website.

Dit doe je heel simpel in WordPress door in de bewerkingsmodus naar ''uitgelichte afbeelding'' te gaan, zoals je hieronder in de screenshot ziet.

Voeg hier een afbeelding toe en zorg ervoor dat je in de bestandsnaam en in de alt-tag het keyword van je artikel gebruikt. Zo weet Google ook waar de afbeelding over gaat.

Hierdoor help je Google weer om de pagina sneller te lezen!

uitgelichte-afbeelding-toevoegen-voor-hoger-scoren-in-google.PNG
keywords-in-alt-tag-van-uitgelichte-afbeelding-voor-seo

Tip #9: Verwerk je zoekwoord in de bestandsnaam en alt-tag van de afbeeldingen in je content

Wat geldt voor de uitgelichte afbeelding geldt natuurlijk ook voor de rest van de afbeeldingen in je artikel. Daarnaast is het ook zaak dat je ervoor zorgt dat Google weet wat andere toevoegingen aan je artikel zijn.

Voeg je bijvoorbeeld een podcast toe aan het artikel, dan is het ook belangrijk om hier een alt-tag aan te geven als dit mogelijk is in je editor. Of in ieder geval dan een onderschrift.

Tip #10: Maak gebruik van tussenkoppen met daarin het zoekwoord

Het moge duidelijk zijn dat het juist gebruiken van je keywords een van de belangrijkste ranking factoren is om hoger te scoren in Google.

Het verkeerd of te veel gebruiken van deze zoekwoorden kan juist weer fataal zijn. 

Plaats je keywords ook in verschillende tussenkoppen. Denk aan H2, H3 en ook H4 koppen als je deze gebruikt. Kijk maar eens goed naar de koppen in dit artikel. Dan zie je dat ik dit ook doe!

Tip #11: Verrijk je content met relevante media om hoger te scoren in Google

Een andere enorm waardevolle tip die veel website eigenaren vergeten is het verreiken van je content met allerlei verschillende media.

Google geeft bijvoorbeeld enorm veel waarde aan YouTube video's die toegevoegd worden aan een artikel.

Niet alleen, omdat YouTube van Google is of omdat het de twee-na grootste zoekmachine van de wereld is, maar omdat de bezoeker hierdoor langer op je website blijft.

En dit is natuurlijk ook goed voor Google zelf! Verder is het belangrijk om je content goed te ondersteunen met verschillende media. Hier een aantal voorbeelden:

  • Praat je in je artikel over een podcast van een persoon of bedrijf, dan voeg je deze toe
  • Heb je het over een artikel, dan link je dit artikel
  • Haal je informatie uit een bepaalde video, dan voeg je die video toe

Verder kun je afbeeldingen en bijvoorbeeld GIFjes gebruiken ter verrijking van je content.

Tip #12: Gebruik een onweerstaanbare titel (title-tag)

Er zijn enorm veel waardevolle artikelen te vinden in Google, maar veel van de website eigenaren besteden weinig tijd aan het schrijven van een goede title-tag, oftewel: de titel van de blog.

Hierdoor klikt niemand vanuit Google door naar je website. Google ziet dit en markeert dit artikel als ''niet waardevol''. Hierdoor zak je in de zoekresultaten en zal niemand meer op je artikel terecht komen.

Een goede en pakkende titel (title-tag) zorgt voor een verhoogde CTR (Click trough rate). Dit is een van de ranking factoren van Google. Zo zal je dus ook hoger gaan scoren in Google.

Tip #13: Geef een relevante meta-descriptie 

De meta descriptie van je website is het kleine stukje tekst dat in Google te zien is onder de title-tag van je artikel. 

Zorg dat je hier een aantrekkelijk stukje tekst neerzet wat ook nog eens je keyword bevat. Hierdoor maak je het voor de potentiële bezoeker aantrekkelijk om op jouw artikel te klikken in plaats van die van de concurrent.

Daarnaast zorgt het extra toegevoegde keyword weer voor een verhoogde SEO waarde.

meta-descriptie-om-bovenaan-in-google-te-komen.PNG

Tip #14: Toon een broodkruimelspoor met daarin je zoekwoord

Het toevoegen van een broodkruimelspoor is iets ingewikkelder. In sommige gevallen kun je dit in de website software die je gebruikt aanvinken.

Zo niet dan dien je dit toe te voegen aan de code van je website, of de plug-in ''Yoast SEO'' te downloaden. 

Het broodkruimelspoor zegt eigenlijk al wat het is. Het is een spoor van ''broodkruimels'', zodat de bezoeker ziet door welke pagina's hij gekomen is.

Onderstaand zie je hoe dit eruit ziet. In dit broodkruimelspoor wordt de titel van je artikel getoond. Dit betekent dus een extra keyword op de pagina.

broodkruimelspoor-voor-hoger-scoren-in-google.PNG

Tip #15: Gebruik thema's en software met schone code

Een andere ''SEO Hack'' die je kan gebruiken om hoger te scoren in Google is het gebruiken van software, thema's en plug-ins met schone code.

Bijna alle gratis WordPress thema's en plug-ins hebben een ''vieze code''. Ze zien er ontzettend mooi uit, maar in de backend is het een rotzooi.

Hierdoor leest Google je website veel minder snel, wat zorgt voor een trage website. En laat dat, langzame websites, nu net een van de zwaarst wegende SEO factoren zijn om bovenaan in Google te komen.

Om die reden gebruik ik ook website software met een plug-in pakket die met elkaar samenwerken en dus schone code hebben. Op enkele andere websites gebruik ik sinds kort Phoenix.

Dit is website software van de IMU dat speciaal ontwikkeld is om hoger te scoren in Google. Zo hoef je dus zelf niet meer te denken aan de technische aspecten van SEO.

Vele ondernemers vinden dit erg fijn en het zorgt voor een hogere score in Google. Bovendien gebruiken de meeste ondernemers dit niet, omdat ze er niet van weten.

Dat geeft je dus makkelijk veel voordeel in de zoekresultaten!

Lees ook: met welk programma kun je een website maken?
Gebruik-software-met-schone-code-voor-seo

Tip #16: Zorg voor een goed mobile responsive design

Vandaag de dag worden er meer zoekopdrachten gedaan via mobiel dan via desktop. Google hecht daarom veel waarde aan websites die geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik.

Ook hier laten veel ondernemers steekjes liggen. Want optimaliseer je, je website voor mobiel dan zal je ook enorm hoog scoren in de mobiele zoekresultaten op Google.

En aangezien er meer met mobiel dan desktop gezocht wordt, is dit echt van enorm belang.

Dit kun je voor elkaar krijgen door de juiste software te gebruiken om je website te bouwen. Denk wederom aan Phoenix dat ik hierboven al noemde.

Google heeft zelfs gezegd dat websites die voor mobiel geoptimaliseerd zijn, voorrang krijgen! Doe je hier nog niet aan, dan loop je dus enorm achter en verlies je hier echt ontzettend veel bezoekers op.

Lees ook: zelf een website maken en automatisch hoger scoren in Google?
zoekopdrachten-mobiel-desktop

Tip #17: Schrijf een aantrekkelijke introductie

Als je een artikel gaat schrijven dan wil je er voor zorgen dat je de introductie zo schrijft dat de bezoeker graag verder wilt gaan lezen.

Hoe langer de bezoeker op je website blijft, hoe beter dit is. Google hecht namelijk waarde aan ''dwell time''. Dit is de tijd dat de bezoeker op je website verblijft (bron).

Hoe langer dit is, hoe waardevoller Google denkt dat je website is en hoe hoger Google je gaat plaatsen in de zoekresultaten.

Als je een introductie schrijft die niet aantrekkelijk is en uitnodigt om de rest van het artikel te lezen dan klikken de bezoekers dit heel snel weg.

Hierdoor gaat je bounce-rate omhoog (percentage van mensen dat direct weer van je website afgaat) en je dwell time omlaag.

Beide slecht voor de ranking in Google, waardoor je niet hoog zal gaan scoren.

Schrijf dus je inleiding, en de rest van je tekst, zo dat de bezoeker graag door blijft lezen.

Tip #18: Backlinks zijn belangrijke ranking factoren

Bijna alle tips uit dit artikel zijn ''on-page factoren''. Dat komt, omdat dit simpelweg de meeste factoren zijn waar je zelf invloed op hebt.

Er is een enorm goede ''of-page factor'' die ervoor kan zorgen dat je direct hoger gaat scoren in Google en misschien wel bovenaan komt in Google.

Dat is het verkrijgen van ''backlinks''. En backlinks zijn niks meer dan linkjes van andere websites naar jouw website. Hier is het van groot belang dat de website die naar jou linken ook zeer relevant zijn aan jouw website.

Ik wil met deze website dus geen backlinkjes van een dieren website of iets dergelijks. Hier heb ik niks aan en dit voegt verder niks toe aan deze website.

Maar als ik een backlink krijg van een relevante marketing- of online ondernemen website dan stijgt mijn domeinautoriteit en zal ik dus ook sneller hoger in Google komen.

Vroeger was er het zogenaamde ''black head SEO''. Dit kan je zien als ''illegale SEO''. Mensen maakten dan bijvoorbeeld websites die ze helemaal vol plaatsten met linkjes naar andere websites.

Google is inmiddels slim genoeg dat zij dit ziet en de websites die dit gebruiken ENORM afstraft. Vaak is het zelfs zo dat je website daarna kansloos is.

Geen goed plan meer dus 😉

Een andere vorm van black head SEO was bijvoorbeeld dat ze op de website in het wit honderden keren hun keywords schreven. Dit was niet zichtbaar voor de lezer, maar wel voor Google.

Aan het begin gaf Google hier enorm veel waarde aan, omdat je keyword super vaak voor kwam. Tegenwoordig ziet Google dit allemaal en straft zij dit direct af.

Gebruik dus geen gekke en 'shady' technieken. Dit werkt averechts!

backlinks-om-bovenaan-in-google-te-komen

Tip #19: Lever enorm veel waarde om bovenaan in Google te komen

Al bovenstaande tips waren de technische tips. Sommige marketeers zullen zeggen dat het niet echt relevant meer is, maar Google zegt zelf wat anders.

Bovenstaande tips zijn nog steeds enorm belangrijk als je bovenaan in Google wilt komen.

Daarnaast is het, zoals ik aan het begin al aangaf, echt van groot belang om zo veel mogelijk waarde te leveren als je maar kan. Google is inmiddels slim genoeg dus zij ziet inmiddels of een tekst waardevol is of niet.

De afgelopen jaren is Google hier steeds meer waarde aan gaan hechten en dit zal het blijven doen. Zorg dus dat als je een artikel schrijft dat dit alleen maar waarde is.

Het beste van het beste.

Doe je dit en pas je bovenstaande tips toe? Dan ga je zonder enige twijfel hoog scoren in Google en in de meeste gevallen zelfs bovenaan in Google komen.

Het uiteindelijke doel van Google is om de gebruiker zo snel mogelijk aan een correct antwoord te helpen. Dit kan zij alleen doen met de meest waardevolle artikelen op de zoekterm waar de gebruiker op zoekt.

Ben jij de website met het meest waardevolle artikel; dan zet Google jou bovenaan in de zoekresultaten. 

Waarde leveren is het allerbelangrijkste. Altijd!

business give GIF by GaryVee

Aanrader: Meester in SEO cursus

Ik heb zelf de Meester in SEO cursus van de IMU gevolgd. Dit is zonder twijfel de meest uitgebreide en praktische SEO cursus van heel Nederland en België.

Je leert hier de basis in en vanuit de basis bouw je steeds verder en verder. Door deze cursus zijn mijn bezoekersaantallen met 500% gestegen!

Doordat ik hier zo enthousiast over was, heb ik ook een Meester in SEO cursus review geschreven. Ik vertel je alles over de cursus en geef ik mijn ervaring en mening hiermee.

Mocht je serieus zijn, wat ik wel denk als je dit artikel nog steeds leest, dan is dit echt de SEO training om te volgen.

Tonny Loorbach is namelijk een van de grootste SEO experts van Nederland en heeft al duizenden ondernemers geholpen om hun websites en artikelen bovenaan in Google te laten komen.

meester-in-seo-cursus-imu-review

Google Ads gebruiken om bovenaan te komen in Google

Organisch bovenaan in Google komen is absoluut mijn meest favoriete manier. Dit kost je niks en als je het goed doet dan levert het jaren en jaren lang bezoekers en omzet op, zonder er verder naar om te kijken.

Een andere manier om te gebruiken is Google Ads. Hierbij betaal je Google om met je artikel of webshop bovenaan in Google te komen. Zijn er nog meer mensen die hier op adverteren? 

Dan sta je vaak nog niet op de eerste plek.

Google Ads gebruiken is simpel. Je maakt een account aan bij Google Ads, maakt een advertentie aan en staat bovenaan in Google.

Laat mij je alleen eens een vraag stellen: hoe vaak klik jij op de advertenties die bovenaan in Google staan? Ik scrol namelijk altijd langs alle advertenties en klik op de eerste 'normale' resultaat.

Mensen verwachten namelijk dat je iets wilt verkopen als je adverteert. En dat is in 99% van de gevallen ook zo. Want als je niks verdient aan je advertenties dan kost het je alleen maar geld.

Voor webshops kan het zeker lucratief zijn om te adverteren op specifieke zoektermen in Google. Het is dan nog steeds een kunst om deze winstgevend te maken.

Hier kan je een Google Ads account aanmaken om te starten met adverteren.

Wat zijn de kosten in bovenaan in Google te komen?

De kosten om bovenaan in Google te komen verschillen heel erg. Het bovenaan in Google komen via Google Ads is gratis, maar de klis op je advertentie kosten geld.

Op veel gezochte zoektermen met veel concurrentie betaal je belachelijk veel geld. Soms wel 7 euro per klik. Dit is echt bizar, want een groot percentage van deze kliks levert geen geld op.

Ik kan hier dus geen concreet antwoord op geven. Het ligt aan enorm veel factoren, maar dit zie je zodra je een advertentie hebt lopen!

Toch wil ik iedereen dringend aanraden om ALTIJD een gratis content strategie te hanteren. Dit gaat je op de lange termijn veel meer opleveren. 

Webshop of niet, in beide gevallen is het lucratief. Geen ervaring met het maken van content of het schrijven van een content strategie?

Dan adviseer ik je om mijn Content Marketing cursus review van de IMU eens te lezen.

SEO Tips!

10

Werking

10.0/10
About the author

Hi, Jaco hier! Ik verdien mijn inkomen met het internet. Met mijn ervaring en passie voor marketing en economie wil ik zoveel mogelijk mensen helpen om hetzelfde te bereiken. Inmiddels heb ik al een aantal jaar ervaring op dit gebied en durf ik mij hier wel een expert in te noemen.

dit vind je misschien ook leuk:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}