oktober 11, 2020

Conversie Optimalisatie Cursus [IMU] Review: Waardeloos Of Waardevol?!

by Jaco

Als online ondernemer moet je altijd rekening houden met zo verschrikkelijk veel aspecten op je website en aan je funnels dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Want waar doe je nu eigenlijk goed aan? De meeste mensen hebben namelijk last van verliesaversie, een woord dat je Tonny Loorbach vaak hoort zeggen.

Less = more, zo zou je het ook kunnen beschrijven.

In eerste instantie dacht ik dat ik alles al wel wist omtrent het vak online marketing en de optimalisatie hiervan... dus niet! Ik heb ontzettend veel nieuwe inzichten gekregen en snap nu ook waar ik zoveel conversies verlies.

In deze Conversie Optimalisatie cursus review van de IMU neem ik je volledig mee in de cursus, vertel ik je mijn verhaal en ontdek je welke nieuwe inzichten ik gekregen heb en wat deze cursus voor jou kan betekenen.

De cursus is zeker niet perfect, wel effectief!

Wat Is Conversie Optimalisatie?

Conversie staat voor het omvormen van jouw website bezoekers naar een resultaat. Optimalisatie staat voor het maximaal verbeteren van een bepaalt aspect.

Dus wat je gaat doen als je aan de slag gaat met conversie optimalisatie is het verhogen van de resultaten van jouw website bezoekers.

Oftewel je wilt meer sales, meer opt-ins of bijvoorbeeld meer offerte aanvragen genereren en daarnaast minder conversie verliezen door een of meerdere conversielekken op jouw website of in jouw funnel.

Tonny Loorbach heeft een perfect gratis e-book geschreven waarin je stap-voor-stap leert wat conversie optimalisatie is en hoe je dit nu al effectief toe kan passen.

Download deze eens en blader er eens doorheen. Ik denk dat je hier al vrij veel van op kan steken!

Waarom Ben Ik De Conversie Optimalisatie Cursus Gaan Volgen?

De afgelopen maanden ben ik druk bezig geweest met een nieuw project. Ik heb samen met een compagnon een affiliate marketing training ontwikkeld.

En dit is dus een digitaal product dat wij gaan verkopen!

Hierbij is het van groot belang dat ik de processen op deze website direct op de juiste manier neerzet. Er gaan namelijk veel te veel leads verloren bij de meeste mensen.

Zo ook bij mijn oude projecten...

Dus om ervoor te zorgen dat het nu wel goed gaat, heb ik de conversie optimalisatie training van de IMU aangeschaft. En wat een fijne beslissing is dat geweest!

Neem gerust eens een kijkje op de salespage. Deze is nog vol in ontwikkeling, maar ik heb al veel technieken toegepast die ik geleerd heb in de cursus.

Dus ja, ik ben ook direct gaan implementeren en vertel je graag meer over de inhoud van de cursus en wat mijn ervaring hiermee is!

Wat Mij Direct Opviel Aan De Cursus Conversie Optimalisatie

Goed, nu je compleet duidelijk hebt wat conversie optimalisatie is lijkt het mij slim om te beginnen met waar je in eerste instantie voor gekomen bent: Conversie Optimalisatie cursus review.

Ik begin even met vertellen wat mij direct opviel. Hiermee wil ik niet direct negatief zijn, maar ik ben en zal altijd transparant blijven.

Goede dingen benoem ik graag, maar ook de mindere aspecten moeten genoemd worden, toch?!

De cursus bestaat uit 12 verschillende video's, waarvan de meeste allemaal langer zijn dan een uur. Vaak zo'n 1,5 uur, maar er zit bijvoorbeeld ook een video van 32 minuten tussen.

Toen ik de eerste video ging kijken zag ik direct dat het geen cursus was zoals ik ze gewend ben. En wellicht ligt dat aan mijn oriëntatie hoor, maar misschien ook niet.

Het zijn namelijk opnames van verschillende seminars van de IMU (Internet Marketing Universiteit). Om je een beeld te geven van wat ik bedoel:

conversie-optimalisatie-cursus-imu-tonny-loorbach.PNG

Ik ben gewend dat je een PowerPoint presentatie te zien krijgt en misschien een klein beeld van de spreker rechtsonder in beeld.

Dit was volledig nieuw voor mij en wel even wennen.

Mijn eerste reactie was dan ook: ja maar hier heb ik niet voor betaald! Dit is geen ''gewone cursus''. Maar toen ik het even liet rusten ging ik bij mijzelf na: wat is een ''gewone cursus'' wie bepaalt dat?

En waarom zou ik een gewone cursus willen kopen?

Bovendien hebben de kaartjes voor deze seminars meer dan €1.000,- euro gekost. Je krijgt dus eigenlijk veel meer waarde voor je geld dan als je los naar deze seminars geweest was.

Oké, ik had mijzelf weer gerust gesteld en kon zonder vooroordelen verder gaan aan de cursus.

Tot mijn verbazing zag ik dat de opnames niet van een en hetzelfde seminar waren, maar van verschillende seminars en zelfs coaching sessies.

En ja hoor, daar zat wel een voorbeeld bij van hoe ik had verwacht dat de volledige cursus zou zijn:

conversie-optimalisatie-cursus-imu-tonny-loorbach2.PNG

Alle 12 de video's zijn dus bepaalde stukken van seminars die over de onderwerpen gaan die staan aangegeven en zijn in volgorde gezet.

Het duurde even voor ik er echt in kwam, maar toen ik er eenmaal in zat heb ik de cursus ook in 2 dagen afgekeken met een vol kladblok al gevolg.

De tips die je krijgt zijn dan ook direct toepasbaar dus ik ben nog steeds bezig met het afwerken van mijn lijstje. 

De meeste aspecten zijn zo logisch als Tonny & Martijn dit staan te vertellen, maar je ogen moeten eerst even geopend worden om dit allemaal te kunnen zien en ook daadwerkelijk toe te passen.

martijn-van-tongeren-conversie-optimalisatie.PNG

Pas bij de derde video ontdekte ik dat de slides van de presentaties ook zijn toegevoegd als bijlage bij elke video!

Dus als je de slides beter wil kunnen zien en de PowerPoint willen volgen dan kun je die simpelweg openzetten en gewoon mee klikken met Tonny of Martijn.

Ideaal en bovendien is dit wat minder saai. Ik merkte bij de eerste video's toch wel dat mijn aandacht snel ergens anders op gefocust was.

Wellicht zegt dit wat over mijn concentratievermogen, maar misschien ook wel over de stof en de duur van de video's!

Genoeg even over mijn ervaring met de manier van lesgeven en de indeling van de cursus.

Op de pagina van de cursus lees je welke verschillende facetten er voorkomen in de cursus, maar laat mij je eens vertellen wat je daadwerkelijk gaat leren als je met de Conversie Optimalisatie training van de IMU aan de slag gaat. 

Targetting & Online Sales

In de eerste paar video's ga je aan de slag met targetting en online sales.

Tonny Loorbach neemt je in de eerste video van 37 minuten mee in het bepalen van jouw ultieme doelgroep en waarom dit zo extreem belangrijk is voor een succesvolle onderneming.

Je gaat aan de slag met 6 praktische stappen. Dus tijdens de les moet je ook echt al aan de slag gaan en uiteindelijk jouw doelgroep bepalen.

Deze Conversie Optimalisatie cursus kan je ook zien als volledig stappenplan. De eerste stap is dus het bepalen van je doelgroep en deze is toch vaak heel anders dan je zelf dacht.

Ik dacht bijvoorbeeld dat mijn ultieme doelgroep het volgende was:

  • Jonge ondernemers van tussen de 18-25 jaar die een eigen online onderneming willen starten of die er net een gestart zijn

Het blijkt toch dat dit niet helemaal klopten. Mijn ultieme doelgroep is namelijk:

  • Mannen van tussen de 24-35 jaar met de ambitie om een online onderneming te starten of hun huidige onderneming naar een hoger niveau te tillen

Natuurlijk zitten hier ook mannen en vrouwen van elke leeftijd tussen, maar de meeste vallen binnen bovenstaande doelgroep. Toch vrij belangrijk om te weten en om hier op verder te gaan bouwen.

Want wat wil deze doelgroep? Wat zijn de pijnpunten en welke oplossing kan jij ze bieden? 

Door dit te bepalen kom je al een heel end!

''Selling is convincing, marketing is applying to their pain...'' ~ Keith Cunningham

Tonny legt je dus enerzijds goed uit waarom de juiste targetting zo belangrijk is en anderzijds waarom de vervolgstap, online sales, minstens net zo goed moet zijn of zelfs beter.

Want wat heb je aan een enorme stroom van bezoekers als je website niet ingericht is voor maximale conversie en je funnels niet goed staan?

Dus eerst zorgen voor een enorm sterk fundament om hier vervolgens op te kunnen bouwen.

Het e-book ''de ultieme checkout'' van de IMU sluit hier naadloos op aan en is ook gratis te downloaden. 

Hier leer je al waar je allemaal rekening mee moet houden bij de checkout op je website. Waar zitten vaak de meeste conversielekken en waar verlies je dus het meeste geld?

Wat kan je doen om je gemiddelde orderwaarde te verhogen? Allemaal zaken die uitgebreid behandeld gaan worden, waardoor je kramp gaat krijgen in je schrijfhand ;-).

Conversieflow, Marketing Funnel, E-Mail Funnels & Segmentatie

Een groot probleem waar ik altijd tegen aanliep was meer leads krijgen en dus meer leads uit mijn bezoekers halen om zo meer verkopen te kunnen genereren.

Dit was dus een van de punten waar ik nog goed aan kon sleutelen. In de opvolgende video's ga je aan de slag met:

  • Conversieflow
  • Marketing funnels
  • E-mail funnels & segmentatie

Martijn van Tongeren leert je stap-voor-stap hoe je uit je huidige bezoekersstroom meer leads kan gaan halen en deze vervolgens ook om kan zetten naar betalende klanten.

Het opzetten van de juiste conversie-processen is hierbij (blijkbaar) van enorm belang. Deze video's zijn, denk ik, het meest waardevol voor mij geweest.

Als het goed is dan weet je ook dat e-mailmarketing een van de meest waardevolle bezitten binnen je business is. 

''The money is in the list''

Iedere marketeer heeft hier wel eens van gehoord en heeft hier zijn eigen opvattingen over. Feit is dat het geld in je e-maillijst zit.

In deze lessen ga je van Tonny leren hoe je zo snel en veel mogelijk leads kan verzamelen in een zo kort mogelijke tijd en deze door een succesvolle funnel te laten lopen en dus meer omzet te genereren.

Als je nog geen e-mailmarketing gebruikt of dit maar heel minimaal doet dan gaat hier een nieuwe wereld voor je open. Het is ook absoluut van belang dat je dit DIRECT toe gaat passen op je huidige business.

Hoewel de video over marketing funnels wel wat overlap heeft met e-mail funnels & segmentatie, denk ik dat je door deze technieken toe te passen op je business jouw omzet minstens kan verdubbelen.

conversie-optimalisatie-cursus-imu-e-mailmarketing.PNG

Winstgevend Webdesign

Vervolgens ga je weer een stapje verder en dat zijn de 3 video's van winstgevend webdesign. Ik moet zeggen dat ik hier toch al vrij veel van goed had staan.

Ze gaan hier bijvoorbeeld meer in op het belang van mobile first design, nieuwe webdesign trends, micro interacties en attention driven design.

Je kan er voor kiezen om deze technieken zelf allemaal toe te passen op je huidige website, maar de andere optie is om met Phoenix aan de slag te gaan.

Dit is het website software product van de IMU waarmee je zonder enige kennis of ervaring een website in elkaar knutselt die ook nog eens is voorzien van de nieuwste conversie optimalisatie technieken.

Het is wellicht wat voor de hand liggend, maar toch hebben niet gek veel mensen werkelijk alle elementen goed staan. Bovendien duiken ze nog wat dieper in op het gedrag van de bezoeker.

Zo gebruiken ze bijvoorbeeld ook Hotjar, een tool wat de heatmap van je pagina's toont. Hiermee zie je dus waar mensen het meest naar kijken.

conversie-optimalisatie-hotjar

Bovenstaand voorbeeld met de foto van de baby vind ik prachtig. Via Hotjar zie je dat de meeste mensen direct naar de afbeelding kijken en de tekst een beetje laten voor wat het is.

Maar laat je de baby naar de tekst kijken dan zie je dat de tekst veel meer gelezen wordt.

Dit komt doordat mensen meer waarde hechten aan afbeeldingen. Als je dit weet kan je dit dus heel goed gebruiken om het gedrag van mensen te sturen.

De Gepassioneerde Webpsycholoog Tonny Loorbach

Wat mij ook opvalt aan de cursus is dat Tonny Loorbach helemaal ''tot leven komt'' als hij mag vertellen over neuromarketing en webpsychologie

Dit zijn beide facetten waar Tonny zelf super enthousiast van wordt en over door kan blijven praten. En dat slaat over!

Hij vertelt met veel passie en past het principe 'storytelling' ontzettend goed toe. Dit leer je overigens zelf ook tot in de puntjes in deze conversie optimalisatie cursus.

Door dit toe te passen blijft het goed hangen en snap je ook echt wat hij bedoelt. Het is heel praktijkgericht en direct toepasbaar op je eigen business om je conversie te verhogen.

Is dit niet uiteindelijk wat we allemaal willen bereiken met het volgen van een conversie optimalisatie training?

Ik moet zeggen dat ik het zelf ook steeds interessanter begin te vinden. Het onderzoeken van het gedrag van bezoekers, dit goed analyseren en uiteindelijk gebruiken om je conversiepercentage te verhogen.

Het is werkelijk een mooi vak en er komt heel veel meer bij kijken dan ik in eerste instantie dacht ;-).

Ik gebruik zelf al enige tijd Huddle (community building- & e-learning software) en Plug&Pay (betaalpagina software). Beide software producten van de IMU waarbij dus de conversietechnieken ook al automatisch toegepast zijn.

Ik gebruik ze met plezier en begin ook steeds meer te zien welke technieken hier allemaal in verwerkt zitten!

In de video hieronder zie je een fragment van een van de seminars van de IMU waar Tonny spreekt. Een perfect voorbeeld voor wat je kunt verwachten in de conversie optimalisatie cursus.

WebPsychologie

De cursus conversie optimalisatie wordt afgesloten met 4 video's over WebPsychologie. Waar Tonny vroeger bekend stond als de SEO expert is dit tegenwoordig steeds meer aan het verplaatsen naar WebPsychologie en psychologie in het algemeen.

Hij heeft namelijk ook een podcast samen met een van zijn mentoren: Albert Sonneveld.

Beluister hieronder eens een van mijn meest favoriete afleveringen van deze podcast. Beide hebben ze ontzettend veel kennis en vullen elkaar naadloos aan.

En zo af en toe gebruiken ze een goede vleug slechte humor. Ik hou ervan!

Wat ik erg fijn vind aan deze 4 video's is dat ze veel praktijkvoorbeelden gebruiken. Ze halen er namelijk continu websites van cursisten bij die in de zaal zitten.

Vervolgens vertellen ze wat er wel goed is en wat ook vooral niet en waarom dit zo is. En vooral die waarom is in dit geval erg interessant voor jou en mij als cursisten van de cursus.

Deze technieken en tips kun je namelijk wederom direct toepassen op je eigen website. Ik kan je garanderen dat je hier vrijwel direct resultaten van gaat zien.

Het belangrijkste dat in deze video's centraal staat is:

  • Emotie = actie
  • Informatie = analyse

Je moet dus ook echt gaan werken aan de manier van schrijven. Dit doe je bijvoorbeeld door het toepassen van bepaalde formules om de bezoeker warm te maken.

De AIDA formule is je wellicht bekent, maar de jongens van de IMU gebruiken liever de TIPS formule.

Neuromarketing Toepassen Voor Een Hogere Conversie

Neuromarketing klinkt misschien behoorlijk spannend voor je, maar dit hoeft het helemaal niet te zijn. Zeker niet als je gewoon goed luistert en noteert wat Tonny & Martijn hierover vertellen.

De technieken zijn relatief simpel toe te passen, het vereist alleen het nodige werk.

Ben jij bereid om dit werk te doen als het kan leiden tot een verhoging van je conversie? Hoe zou jouw business en je leven eruit zien als je huidige omzet x3 of x4 gaat?

Meer vrijheid en minder stress door het volgen van een conversie optimalisatie cursus van de IMU. F*ck yes! 

Zo lastig hoeft het allemaal niet te zijn dames en heren! Bekijk de video van Martijn over neuromarketing samen met Martin van Kranenburg hieronder. Zeer boeiend en inspirerend.

Veel Theorie Goed Afgewisseld Met Praktijk

De IMU brengt inmiddels al zo'n 10 jaar trainingen op de markt. Ze weten dus goed wat de mensen willen en wat er wel en niet goed werkt.

Ik kan bijvoorbeeld heel slecht leren door alleen maar theorie tot mij te nemen zonder enige voorbeelden of praktijkopdrachten.

Dit hebben meer mensen denk ik en daarom kan ik alleen maar vertellen dat Tonny & Martijn dit goed aanpakken met hun conversie optimalisatie training.

Voor werkelijke alles wat zij vertellen gebruiken zij een voorbeeld of ze laten ook daadwerkelijk zien wat ze bedoelen. Dit leert vele malen fijner en hierdoor weet je ook dat wat je toepast op de juiste manier gebeurt.

Ervaringen Van Andere Cursisten

Mijn ervaring is erg interessant voor jou en die van andere mensen ook. Daarom heb ik wat ervaringen van andere studenten opgezocht.

Maar uiteindelijk telt jouw ervaring natuurlijk het zwaarste. Mijn advies is dan ook om het gewoon zelf te gaan proberen. Ik ben zelf lid van IMU Premium.

Je betaalt dan jaarlijks 497,- euro en krijgt dan toegang tot alle producten van de IMU. Mocht je meer dan alleen deze conversie optimalisatie cursus gaan volgen dan ben je dus al voordeliger uit.

Ook de nieuwe Tornado Masterclass zit hierbij inbegrepen. Absoluut een aanrader dus!

Goed, hier wat andere ervaringen:

conversie-optimalisatie-cursus-imu-ervaringen.PNG
conversie-optimalisatie-cursus-imu-ervaringen-2.PNG

Prijs & Garantie

De prijs van deze conversie optimalisatie cursus is wellicht ook wel erg interessant voor je. 

Het is namelijk geen standaard 997 prijs die we kennen van vele andere cursussen zoals de Bol Masterclass, Dropship Academy maar ook de eigen cursussen van de IMU zoals de Meester in SEO cursus.

De prijs van deze cursus ligt normaal op €350,- euro. Dit is absoluut een mooie prijs voor de hoeveelheid waarde die je krijgt.

Zeker als je even terugdenkt aan de prijzen van de kaartjes voor de seminars waar de beelden van gemaakt zijn!

Je hebt nog eens extra mazzel, want de IMU heeft momenteel een actie lopen op alle cursussen. Via de actiepagina krijg je daarom nog eens meer dan €150,- euro korting!

De garantie op de cursus is de garantie die je gewend bent van de IMU. Je krijgt namelijk een 14 dagen niet-goed-geld-terug garantie.

Dat betekent dus dat je geen enkel risico loopt bij de aanschaf ;-).

Conclusie: Conversie Optimalisatie Cursus (IMU) Review

De Internet Marketing Universiteit is al 10 jaar lang toonaangevend op het gebied van online marketing en het begeleiden van ondernemers op dit gebied.

Zij lopen voorop en komen telkens met de nieuwste technieken en ontwikkelingen op het gebied van neuromarketing en webpsychologie. Als klant van de IMU profiteer je daar enorm van mee en ik spreek uit ervaring!

De cursus Conversie Optimalisatie is absoluut essentieel voor je website en dus je online business. Wat je ook van je doelgroep wil bereiken, is dat:

  • Meer opt-ins
  • Meer verkopen
  • Meer offerte aanvragen

Of noem iets anders wat van toepassing is op jouw business. Met deze training zorg je ervoor dat je de conversiepercentages flink gaat verhogen.

Wat zou dit voor jouw business betekenen?!

conversie-optimalisatie-cursus-imu-review (1)

Conversie Optimalisatie Cursus Kopen

De conversie optimalisatie cursus kopen is zeker van harte aan te raden, alleen kan je hier wel nog even mee wachten.

Het is namelijk slim om eens na te denken... is dit de enige cursus van de IMU die jij wilt kopen? Het IMU Premium traject, waar ik lid van ben, kost je €497,- euro per jaar.

Maar je krijgt hierbij wel toegang tot alle cursussen van de IMU en ook nog eens online coaching. Dit is natuurlijk meer waar voor je geld. Zeker als je sowieso al meerdere cursussen van de IMU wilde kopen.

Lees mijn IMU Premium review eens voor meer informatie en mijn ervaring.

Toch alleen op zoek naar een training om je conversie te verhogen?

Dan zit je met deze conversie optimalisatie cursus natuurlijk perfect en dan nodig ik je van harte uit om de cursus aan te schaffen. Vergeet niet om dit te doen via de actiepagina waar je ruim €150,- euro korting mee bespaart ;-)!

Inloggen bij de IMU

Na aanschaf van een product van de IMU kom je in het overzicht van alle producten van de IMU zoals je in de afbeelding hieronder kunt zien.

Schaf je een cursus aan? Dan is er vanzelfsprekend maar 1 cursus beschikbaar in dit platform. Koop je nog een cursus van de IMU dan komt ook deze vrij in hetzelfde platform.

Hier krijg je geen extra gegevens voor.

Schaf je IMU Premium aan, net als ik, dan krijg je toegang tot alles in dit platform! Ga na aanschaf van een product naar de link in je mail en log in op het platform

Op jouw succes dan maar!

imu-premium-dashboard

Conversie Optimalisatie

9.2

Prijs

10.0/10

Kwaliteit

10.0/10

Opties

9.5/10

Support

9.5/10

Ondersteuning

7.0/10
About the author

Hi, Jaco hier! Ik verdien mijn inkomen met het internet. Met mijn ervaring en passie voor marketing en economie wil ik zoveel mogelijk mensen helpen om hetzelfde te bereiken. Inmiddels heb ik al een aantal jaar ervaring op dit gebied en durf ik mij hier wel een expert in te noemen.

dit vind je misschien ook leuk:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

  1. Deze review over de conversie optimalisatie cursus van de IMU heeft mij doen besluiten om de training aan te schaffen. Ik heb hier nog geen moment spijt van en zie al direct resultaten. Dank!

    1. Heel goed Hendrik! Ik hoor graag meer over de verschillende conversie optimalisatie technieken die jij allemaal toegepast hebt. Het zijn er zo veel en ze zijn zo bruikbaar allemaal!

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}